Categories: 4 x 4

Αναρτήσεις …σηκώματος

Το πιο παράδοξο που θ’ ακούσει κάποιος αδαής όταν βρεθεί σε μία παρέα τετρακίνητων, είναι η κουβέντα περί …σηκώματος. Και βέβαια μιλάμε για σήκωμα των αναρτήσεων, σε αντίθεση με το χαμήλωμα που έχουμε συνηθίσει ν’ ακούμε!

Δύο είναι οι στόχοι όταν σηκώνουμε ένα αυτοκίνητο: να αυξήσουμε την απόσταση από το έδαφος και να μπορούν να τοποθετηθούν μεγαλύτεροι τροχοί, οι  οποίοι με τη σειρά τους αυξάνουν κι άλλο την απόσταση από το έδαφος. Βασική λοιπόν απαίτηση είναι να σηκωθεί το αυτοκίνητο τόσο, όσο να μπορεί να περνά πάνω από οποιοδήποτε εμπόδιο (κάτι που είναι πρακτικά αδύνατο).

Στην αγορά κυκλοφορούν ολοκληρωμένες λύσεις ανάρτησης για τα περισσότερα από τα καθαρόαιμα τετρακίνητα. Τελευταία μάλιστα οι εξπέρ του είδους έχουν αρχίσει να ασχολούνται και με SUV.

Σηκώνοντας ένα αυτοκίνητο έχουμε να αντιμετωπίσουμε δύο βασικά προβλήματα: την διατήρηση μιας ανεκτής οδικής συμπεριφοράς και την συμβατότητα των υπόλοιπων μηχανικών μερών με αυτήν την μετατροπή. Εδώ θα πρέπει να διαχωρίσουμε τη μετατροπή σε δύο στάδια: μέχρι τους 5 πόντους και πάνω από αυτούς.
Μέχρι τους 5 πόντους αύξηση ύψους δεν υπάρχουν φοβερές αλλαγές. Τόσο στην οδική συμπεριφορά, όσο και στα μηχανικά μέρη. Συνήθως αρκεί ένα σετ αμορτισέρ και ελατήρια ή σούστες για να επιτευχθεί η αύξηση.

Από κει και πάνω τα πράγματα δυσκολεύουν και οι απαιτήσεις αυξάνονται. Τα κιτ συνοδεύονται συνήθως με κεντρικούς άξονες, μέρη του συστήματος διεύθυνσης, ψαλίδια και μπράτσα και πολλά άλλα μέρη τα οποία πρέπει να αλλαχθούν για να αποκτήσουμε ένα big foot. Και βέβαια σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να μιλάμε για διατήρηση του χαρακτήρα της οδικής συμπεριφοράς.

Σήμερα οι λύσεις προσφέρουν μέχρι και 6 ίντσες (15 και βάλε εκατοστά) αύξηση του ύψους. Στις περισσότερες περιπτώσεις αναφέρονται σε αυτοκίνητα με άκαμπτους άξονες, αν και δεν λείπουν και ακραίες λύσεις για αυτοκίνητα με ψαλίδια, όπως αυτή της Calmini που αυξάνει 5 ίντσες το ύψος του Suzuki Vitara.

Παράλληλα με την αύξηση του ύψους, πολλές λύσεις προτείνουν την αύξηση της απόστασης ανάμεσα στο αμάξωμα και το σασί (body lift), η οποία προστατεύει από τη μία το αμάξωμα, αυξάνει τις σημαντικές γωνίες και από την άλλη επιτρέπει την τοποθέτηση ακόμη μεγαλύτερων ελαστικών!

Το ζητούμενο βέβαια δεν είναι μόνο η αύξηση του ύψους, αλλά και της ελευθερίας άρθρωσης των τροχών. Στις περισσότερες των περιπτώσεων έχουμε μία μικρή αύξηση των διαδρομών της ανάρτησης, που δεν γίνεται αισθητή από το χρήστη. Σε κάποιες πιο ακραίες αυξάνονται και οι διαδρομές, σε εκθετική όμως συνάρτηση με την τιμή. Αυτές οι αναρτήσεις είναι συνήθως έργα τέχνης, με αντιστρεπτικές που αποσυνδέονται, νέες βάσεις για τα αμορτισέρ κλπ.

Του Στέφανου Αττάρτ
Go Outdoor

Share
Published by
Go Outdoor

Recent Posts

Κ.Σ. Χίου: «Στοχεύοντας στη Φύση»

Ο Κυνηγετικός Σύλλογος Χίου τα τελευταία χρόνια έχει στρέψει όλη του την προσοχή σε δράσεις…

18 ώρες ago

H θέση της Γ΄ Κ.Ο.Π. για το περιστατικό λαθροθηρίας στην Φωκίδα

Η Γ΄ Κυνηγετική Ομοσπονδία Πελοποννήσου και οι 30.000 κυνηγοί που εκπροσωπεί καταδικάζουμε απερίφραστα το περιστατικό…

18 ώρες ago

Συμπληρώθηκε το ετήσιο όριο κάρπωσης για το τρυγόνι

Η ανακοίνωση της ΚΣΕ Στις 17 Σεπτεμβρίου 2024, συμπληρώθηκε το καθορισμένο από τη Ρυθμιστική Απόφαση…

2 ημέρες ago

Τα οφέλη της χειμερινής κολύμβησης στην υγεία

Η κολύμβηση σε κρύο νερό, γνωστή και ως χειμερινή κολύμβηση, έχει κερδίσει την προσοχή των ειδικών…

2 ημέρες ago

Από τι κινδυνεύει ο σκύλος σας το φθινόπωρο

Ήδη πολλές περιοχές της χώρας μας έχουν καλωσορίσει τη νοσταλγική μυρωδιά της βροχής, και τα…

2 ημέρες ago

Πανελλήνιο ρεκόρ στην Σκοποβολή ο Αγγ. Σαραντάκης

Μια σπουδαία διάκριση στο άθλημα της σκοποβολής πέτυχε ο Σπαρτιάτης Άγγελος-Στυλιανός Σαραντάκης. Ο ταλαντούχος αθλητής…

2 ημέρες ago