Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας

Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τη χιονόπτωση χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση από τους οδηγούς, ακόμα και πριν μπούμε στο αυτοκίνητο.

Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τη χιονόπτωση χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση από τους οδηγούς, ακόμα και πριν μπούμε στο αυτοκίνητο. Ειδικά σε μια χώρα όπως η δική μας, που δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοια φαινόμενα (στην πρωτεύουσα, τουλάχιστον, και πέριξ αυτής). Παγωμένα παρμπρίζ και κλειδαριές, κολλημένοι υαλοκαθαριστήρες, βουλωμένα μπεκ στα «πιτσιλιστήρια» και λοιπά χειμωνιάτικα, μπορούν να αντιμετωπιστούν με μερικές απλές κινήσεις.

 

1. Παγωμένο παρμπρίζ

Το πιο εύκολο είναι να καλύψουμε το παρμπρίζ του αυτοκινήτου εμπρός και πίσω με ειδικό προστατευτικό ή, αν δεν έχουμε, με μία ηλιοπροστασία ή ένα πανί, που θα κρατήσει όλο το χιόνι και θα αφαιρεθεί εύκολα. Αν ο χιονιάς μας πιάσει στον ύπνο ή ξεχαστούμε και το αυτοκίνητο καλυφθεί από τις νιφάδες, ΔΕΝ ρίχνουμε ζεστό νερό σε καμία των περιπτώσεων. Το σοκ από τη διαφορά της θερμοκρασίας μπορεί να ραγίσει το τζάμι και να μας προκαλέσει πολύ περισσότερα προβλήματα.

Ο καλύτερος τρόπος για να απομακρύνουμε το χιόνι είναι με μια σκούπα, προσέχοντας να κάνουμε απαλές κινήσεις ώστε να μην γρατζουνιστεί το κρύσταλλο. Νερό μπορούμε να ρίξουμε, αλλά χωρίς να το ζεστάνουμε ή, στην καλύτερη, ελαφρώς χλιαρό. Ο πάγος αφαιρείται με ειδική ξύστρα, αλλά αν δεν υπάρχει μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πιστωτική ή κάποια πλαστική κάρτα. Την κατάσταση θα βοηθήσει ειδικό αντιψυκτικό ή αν δεν έχουμε, ένα αυτοσχέδιο μείγμα νερού και οινοπνεύματος (αναλογία 1:2 σε νερό/οινόπνευμα αντίστοιχα) που βοηθά στο ξεπάγωμα του τζαμιού και αποτρέπει τη δημιουργία πάγου για αρκετή ώρα.

2. Θολό παρμπρίζ

Έχουμε δει πώς ξεθαμπώνουμε αποτελεσματικά και αποφεύγοντας κύρια λάθη το παρμπρίζ, με τη χρήση του κλιματισμού. Φυσικά, μπορούμε να δράσουμε προληπτικά, περνώντας με ειδικό υγρό τις γυάλινες επιφάνειες εσωτερικά. Στη βιασύνη, καλό είναι κι ένα πέρασμα με απλό πανάκι σε συνδυασμό με χρήση της ανάλογης λειτουργίας του κλιματισμού στο φουλ.
 

3. Κολλημένοι υαλοκαθαριστήρες – Βουλωμένα/παγωμένα πιτσιλιστήρια

Το πιο εύκολο για να μην παγώσουν οι υαλοκαθαριστήρες μας είναι να τους σηκώσουμε, πριν επέλθει η χιονόπτωση. Αν το ξεχάσουμε, δεν επιχειρούμε να τους σηκώσουμε κατόπιν εορτής καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να καταστρέψουμε τα μάκτρα. Τους ψεκάζουμε με λίγο αντιψυκτικό ή το προαναφερθέν μείγμα νερού οινοπνεύματος. Στα μπεκ μπορούμε να ρίξουμε λίγο οινόπνευμα ή αντιψυκτικό. Προϋπόθεση για να λειτουργήσουν είναι να μην έχει παγώσει το νερό στο ανάλογο δοχείο. Για αυτό βάζουμε και εκεί αντιψυκτικό. Αν δεν ψεκάζουν δεν επιμένουμε, καθώς μπορεί να χαλάσουμε το μοτεράκι τους.

4. Κολλημένες πόρτες

Κάποιες φορές μπορεί η πόρτα του αυτοκινήτου να μην ανοίγει, λόγω κολλημένης τσιμούχας. Σε καμία περίπτωση δεν την ανοίγουμε με τη βία, καθώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να ξηλωθούν οι τσιμούχες. Σε πρώτη φάση μπορούμε να την σπρώξουμε λίγο προς τα μέσα, ώστε να σπάσουμε τον πάγο με την πίεση. Αν δεν ανοίγει, δοκιμάζουμε να εισέλθουμε από του συνοδηγού. Αν τα καταφέρουμε, ανοίγουμε τη θέρμανση και περιμένουμε να λιώσει ο πάγος. Αν όχι, ρίχνουμε χλιαρό νερό και προσέχουμε να μην μας πέσει στα κρύσταλλα. Επίσης, λίγο από το μείγμα νερού/οινοπνεύματος ή αντιψυκτικό στο πλαίσιο της πόρτας, θα κάνει δουλειά.

5. Εκκίνηση κινητήρα

Η «αφύπνιση» του μοτέρ σε συνθήκες ψύχους, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Καταρχάς, εξυπακούεται ότι δεν μπαίνουμε μέσα και φεύγουμε. Περιμένουμε τουλάχιστον 1 λεπτό με τον κινητήρα σε λειτουργία πριν ξεκινήσουμε, οδηγώντας σε χαμηλές στροφές αφού το κάνουμε. Αν τώρα δεν παίρνει μπροστά, δεν επιμένουμε. Η αδυναμία εκκίνησης μπορεί να οφείλεται σε συστολή των σωληνώσεων, που εμποδίζει το καύσιμο να φτάσει στον κινητήρα. Αν επιμείνουμε, μπορεί να προκαλούσε ρήγμα στα σωληνάκια.

6. Αδύναμη μπαταρία

Το κρύο μειώνει τη δύναμη της μπαταρίας και επομένως πολλές φορές κάνει την εκκίνηση του μοτέρ αδύνατη. Πέρα από το κλασικό σετ καλώδια ανάγκης, μπορούμε να βάλουμε γύρω από τη μπαταρία μερικά μπουκάλια με ζεστό νερό. Φυσικά προσέχουμε μην χυθεί, για ευνόητους λόγους.

8. Αν έχουμε υγραέριο

Φροντίζουμε να έχουμε αρκετή βενζίνη στο ντεπόζιτο του αυτοκινήτου μας, προκειμένου να εξασφαλίσουμε πως θα δουλέψει όσο χρειαστεί για να πιάσει την ενδεδειγμένη θερμοκρασία και να γυρίσει σε υγραέριο.

9. Αν έχουμε diesel

Καλό είναι να έχουμε στο ντεπόζιτο ειδικό πρόσθετο, το οποίο προορίζεται για τη ρευστοποίηση του ντίζελ σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία. Αυτό προστατεύει το πετρέλαιο ακόμη και στους -30 βαθμούς Κελσίου, διευκολύνει το ξεκίνημα της μηχανής και επιβραδύνει τη δημιουργία κρυστάλλων παραφίνης, οι οποίοι βουλώνουν τους σωλήνες και καταστρέφουν το φίλτρο πετρελαίου.

10. Η επόμενη μέρα

Αφού περάσουν τα δύσκολα, πλένουμε το αυτοκίνητο καλά και δίνουμε ιδιαίτερη βάση από κάτω, καθώς εκεί συσσωρεύεται αλάτι (από τη ρίψη των συνεργείων στους δρόμους), που μπορεί -αν δεν απομακρυνθεί- μακροχρόνια να προκαλέσει σκουριά στο πάτωμα του αυτοκινήτου αλλά και σε μέρη της ανάρτησης.

 

www.autogreeknews.gr

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram
error: Content is protected !!
Scroll to Top