suspension_lift_2

Αναρτήσεις …σηκώματος

Το πιο παράδοξο που θ’ ακούσει κάποιος αδαής όταν βρεθεί σε μία παρέα τετρακίνητων, είναι η κουβέντα περί …σηκώματος. Και βέβαια μιλάμε για σήκωμα των αναρτήσεων, σε αντίθεση με το χαμήλωμα που έχουμε συνηθίσει ν’ ακούμε!

Δύο είναι οι στόχοι όταν σηκώνουμε ένα αυτοκίνητο: να αυξήσουμε την απόσταση από το έδαφος και να μπορούν να τοποθετηθούν μεγαλύτεροι τροχοί, οι  οποίοι με τη σειρά τους αυξάνουν κι άλλο την απόσταση από το έδαφος. Βασική λοιπόν απαίτηση είναι να σηκωθεί το αυτοκίνητο τόσο, όσο να μπορεί να περνά πάνω από οποιοδήποτε εμπόδιο (κάτι που είναι πρακτικά αδύνατο).

Στην αγορά κυκλοφορούν ολοκληρωμένες λύσεις ανάρτησης για τα περισσότερα από τα καθαρόαιμα τετρακίνητα. Τελευταία μάλιστα οι εξπέρ του είδους έχουν αρχίσει να ασχολούνται και με SUV.

Σηκώνοντας ένα αυτοκίνητο έχουμε να αντιμετωπίσουμε δύο βασικά προβλήματα: την διατήρηση μιας ανεκτής οδικής συμπεριφοράς και την συμβατότητα των υπόλοιπων μηχανικών μερών με αυτήν την μετατροπή. Εδώ θα πρέπει να διαχωρίσουμε τη μετατροπή σε δύο στάδια: μέχρι τους 5 πόντους και πάνω από αυτούς.
Μέχρι τους 5 πόντους αύξηση ύψους δεν υπάρχουν φοβερές αλλαγές. Τόσο στην οδική συμπεριφορά, όσο και στα μηχανικά μέρη. Συνήθως αρκεί ένα σετ αμορτισέρ και ελατήρια ή σούστες για να επιτευχθεί η αύξηση.

suspension_lift_1Από κει και πάνω τα πράγματα δυσκολεύουν και οι απαιτήσεις αυξάνονται. Τα κιτ συνοδεύονται συνήθως με κεντρικούς άξονες, μέρη του συστήματος διεύθυνσης, ψαλίδια και μπράτσα και πολλά άλλα μέρη τα οποία πρέπει να αλλαχθούν για να αποκτήσουμε ένα big foot. Και βέβαια σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να μιλάμε για διατήρηση του χαρακτήρα της οδικής συμπεριφοράς.

Σήμερα οι λύσεις προσφέρουν μέχρι και 6 ίντσες (15 και βάλε εκατοστά) αύξηση του ύψους. Στις περισσότερες περιπτώσεις αναφέρονται σε αυτοκίνητα με άκαμπτους άξονες, αν και δεν λείπουν και ακραίες λύσεις για αυτοκίνητα με ψαλίδια, όπως αυτή της Calmini που αυξάνει 5 ίντσες το ύψος του Suzuki Vitara.

Παράλληλα με την αύξηση του ύψους, πολλές λύσεις προτείνουν την αύξηση της απόστασης ανάμεσα στο αμάξωμα και το σασί (body lift), η οποία προστατεύει από τη μία το αμάξωμα, αυξάνει τις σημαντικές γωνίες και από την άλλη επιτρέπει την τοποθέτηση ακόμη μεγαλύτερων ελαστικών!

Το ζητούμενο βέβαια δεν είναι μόνο η αύξηση του ύψους, αλλά και της ελευθερίας άρθρωσης των τροχών. Στις περισσότερες των περιπτώσεων έχουμε μία μικρή αύξηση των διαδρομών της ανάρτησης, που δεν γίνεται αισθητή από το χρήστη. Σε κάποιες πιο ακραίες αυξάνονται και οι διαδρομές, σε εκθετική όμως συνάρτηση με την τιμή. Αυτές οι αναρτήσεις είναι συνήθως έργα τέχνης, με αντιστρεπτικές που αποσυνδέονται, νέες βάσεις για τα αμορτισέρ κλπ.

Του Στέφανου Αττάρτ
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram
error: Content is protected !!
Scroll to Top