Σε συνέχεια των αναμενόμενων αποφάσεων για πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ, το ΥΠΕΚΑ προετοιμάζεται και για την ηλεκτροκίνηση
Προφανώς με την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, το ΥΠΕΚΑ επιδιώκει να μειώσει τις ενστάσεις των οικολογικών οργανώσεων, οι οποίες αντιδρούν στην πετρελαιοκίνηση, καθώς η φημολογούμενη νοθεία του πετρελαίου κίνησης με το φθηνότερο, ακόμη, πετρέλαιο θέρμανσης θα κάνει ιδιαίτερα ρυπογόνα τη χρήση του πετρελαίου στα αυτοκίνητα.
Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση το υπουργείο εμφανίζεται να προκρίνει τις τεχνολογίες των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των υβριδικών (βενζινοκινητήρας – ηλεκτροκινητήρας) με μπαταρία που θα φορτίζεται και από το δίκτυο (hybrid plug in).
Ειδικότερα, το υπουργείο σχεδιάζει να αναπτύξει επιχειρησιακό σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης οχημάτων στη Ελλάδα, καθώς και την εφαρμογή ολοκληρωμένου προγράμματος κινήτρων για την προώθηση της διείσδυσης ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά.
Τις σχετικές προτάσεις ανέλαβε να επεξεργαστεί ειδική επιτροπή που συνέστησε για το λόγο αυτό ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Πρόεδρος της επιτροπής ορίστηκε ο Ευάγγελος Διαλυνάς, καθηγητής της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, ενώ σε αυτήν συμμετέχουν εκπρόσωποι από το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτρικών Οχημάτων, τον ΣΕΒ, την ένωση Ελληνικών Τραπεζών και στελέχη του ΥΠΕΚΑ.
Το επιχειρησιακό σχέδιο το οποίο θα πρέπει να προτείνει η Επιτροπή μέχρι την 31 Δεκεμβρίου, θα αναλύει τις πλέον πρόσφορες μεθόδους για την υποστήριξη των αρχικών φάσεων διείσδυσης στην ελληνική αγορά της τεχνολογίας ολικής ή μερικής ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων (ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ή υβριδικά αυτοκίνητα επαναφορτιζόμενα από το δίκτυο).
Οπως αναφέρει το site www.energypress.gr η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα καλπάζει, αλλά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα καταστεί εφικτό να γίνουν προσιτά στο ευρύ κοινό μέσα στην επόμενη πενταετία. Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας σε στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών και σε καταναλωτές που διεξήγαγε η KPMG και δημοσίευσε το “Βήμα”. Πολλά στελέχη, άλλωστε, πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πρόκειται να γίνουν εμπορεύσιμα χωρίς κρατικές επιδοτήσεις.
Ηδη κάποιες κυβερνήσεις έχουν υιοθετήσει κίνητρα για την αγορά κάποιων τύπων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή και υβριδικών – στη Βρετανία προσφέρονται εκπτώσεις έως 5.000 στερλίνες (6.000 ευρώ) για κάποια μοντέλα. Οι κατασκευαστές προωθούν την ηλεκτροκίνηση στην προσπάθειά τους να μειώσουν όλο και περισσότερο την κατανάλωση των αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την έρευνα της KPMG άλλωστε, το 91% των καταναλωτών θεωρούν ως πρωταρχικό κριτήριο για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου την οικονομία που επιτυγχάνει στα καύσιμα.
Η πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων είναι διπλή: η μείωση του κόστους των μπαταριών και η αύξηση της ισχύος τους, που θα εξασφαλίζει μιαν αξιοπρεπή αυτονομία στα οχήματα – δηλαδή όσο το δυνατόν περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση.