Μόλις 5 μήνες πριν από την έναρξη στις 4 Ιουνίου, τα Ποσειδώνια 2018 οδεύουν ολοταχώς για ρεκόρ συμμετοχών, με τις κρατήσεις για εκθεσιακό χώρο να είναι αυξημένες ήδη κατά 10% σε σύγκριση με την προηγούμενη έκθεση και ποσοστό άνω του 90% του εκθεσιακού χώρου να έχει ήδη δεσμευτεί.
«Η δυναμική των Ποσειδωνίων απορρέει από την ποιότητα και το κύρος των εκθετών και των επισκεπτών της, οι οποίοι κάθε δύο χρόνια αφιερώνουν σημαντικούς πόρους, πολύτιμο χρόνο και ανθρώπινο δυναμικό προκειμένου να συμμετέχουν σε αυτή την έκθεση-ορόσημο που συγκεντρώνει το σύνολο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας», δήλωσε ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε, διοργανωτή της διετούς έκθεσης.
«Κύριος πόλος έλξης σε κάθε έκθεση των Ποσειδωνίων παραμένει η ισχυρή παρουσία της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, η οποία ηγείται της παγκόσμιας ναυπηγικής δραστηριότητας, με 61 ελληνικές εταιρείες να έχουν παραγγείλει πλοία συνολικής αξίας περίπου 16 δισ. δολαρίων», συμπλήρωσε ο κ. Βώκος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ξεκίνημα του 2018 υπάρχουν περισσότερες από 260 παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων ελληνικών συμφερόντων με υψηλότατες προδιαγραφές, με τις 105 παραγγελίες να έχουν δοθεί εντός του 2017. Τα πλοία αυτά θα συμμορφώνονται με τους νέους κανονισμούς Tier ΙΙ και Tier ΙΙΙ, που εξασφαλίζουν ότι ο ελληνικός στόλος θα είναι ο πλέον σύγχρονος παγκοσμίως και θα συμμορφώνεται με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, που αποτελεί προτεραιότητα για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Αυτή η κινητικότητα αποδίδεται στην ανάγκη συμμόρφωσης με νέους κανονισμούς, όπως την πρόσφατη κύρωση της σύμβασης για τη διαχείριση έρματος και τις νέες προδιαγραφές που θέτει η Αμερικανική Ακτοφυλακή, όσο και στους νέους κανονισμούς σχετικά με τις εκπομπές SOx και NOx και τις απαιτήσεις MRV (Monitoring, Reporting and Verification), που επιτάχυναν τις επενδύσεις σε πλοία που θα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG), καθώς και στην ψηφιοποίηση των λειτουργιών των πλοίων.
Χαρακτηριστικά, ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η Capital Maritime & Trading, προβλέπουν ότι οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα θέσουν σε αχρηστία το ένα τρίτο του σημερινού παγκόσμιου στόλου, εξέλιξη που ωθεί την επένδυση εκ μέρους τους 1,1 δισ. δολαρίων στην αναβάθμιση 71 πλοίων και την παραγγελία νέων.
Αυτό το κύμα παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων και αναβάθμιση του στόλου προσελκύει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία στα Ποσειδώνια 2018, με την συμμετοχή παλαιών και νέων εκθετών να ξεπερνούν κάθε προηγούμενο.
Για άλλη μια φορά, τον εκθεσιακό χώρο των Ποσειδωνίων θα καταλάβουν περίπου 20 εθνικά περίπτερα και ιδίως αυτά των κορυφαίων ναυπηγικών κρατών, με κυρίαρχους τους παραδοσιακούς οίκους της Άπω Ανατολής Ιαπωνία, Νότια Κορέα και Κίνα. Ναυτιλιακά κέντρα όπως το Χονγκ Κονγκ, η Σιγκαπούρη, το Ντουμπάι και πολλά άλλα θα παρουσιάσουν για άλλη μια φορά την ευρεία γκάμα υπηρεσιών τους στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, ενώ παραδοσιακοί εκθέτες όπως οι Η.Π.Α., το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία και η Ολλανδία θα έχουν εντονότερη παρουσία από προηγούμενες χρονιές. Ωστόσο, οι εθνικές συμμετοχές δεν περιορίζονται μόνο στα παραδοσιακά ναυτιλιακά κράτη, καθώς τα Ποσειδώνια καλωσορίζουν και νέους παίκτες, όπως το Λουξεμβούργο και τη Γεωργία, ενώ και η Πολωνία θα συμμετάσχει στην έκθεση για πρώτη φορά με εθνικό περίπτερο. Επίσης, τα περισσότερα κράτη σημαίας θα δώσουν το παρόν στα Ποσειδώνια, με τον Παναμά, τη Λιβερία, τις Νήσους Μάρσαλ, τη Μάλτα, την Κύπρο, τις Μπαχάμες, τις Νήσους Κέιμαν και το Παλάου, μεταξύ άλλων, να επιστρέφουν για άλλη μια φορά στη μεγάλη συνάντηση της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Μεταξύ των συμμετοχών που θα ξεχωρίσουν στα φετινά Ποσειδώνια είναι το περίπτερο των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO), το οποίο θα καταλάβει περισσότερα από 400 τ.μ. εκθεσιακού χώρου με στόχο την προώθηση της ελληνικής τεχνογνωσίας και εξειδικευμένων λύσεων για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία και την προσθήκη περισσότερων ελληνικών προϊόντων στις λίστες κατασκευαστών (makers list) των μεγαλύτερων ναυπηγείων παγκοσμίως.
Η ελληνική παρουσία συμπληρώνεται από ένα δεύτερο περίπτερο, της Διεθνούς Ναυτικής & Βιομηχανικής Ένωσης (WIMA), η οποία εκπροσωπεί τις ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς ναυπήγησης πλοίων, ανταλλακτικών και εφοδίων, στις τεχνικές και γενικές ναυτιλιακές υπηρεσίες και στην παραγωγή ναυτιλιακού υλικού.
οποία θα αναλάβει το έργο του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου Αλεξανδρούπολης, ένα σύγχρονο, πρωτοποριακό και υψηλής τεχνολογίας έργο που αποτελείται από μία υπεράκτια πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου και από ένα σύστημα υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού μέσω του οποίου το φυσικό αέριο προωθείται στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου της Ελλάδας (ΕΣΦΑ) και από εκεί προς τους τελικούς καταναλωτές.
Επίσης, η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας, Saudi Aramco, σε συνεργασία με τις εταιρείες Lamprell, National Shipping Company of Saudi Arabia (Bahri) και Hyundai Heavy Industries, επέλεξε τα Ποσειδώνια 2018 για να παρουσιάσει στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα την κοινοπραξία της, International Maritime Industries (IMI), που δημιουργήθηκε για να αναπτύξει μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εγκαταστάσεις ολοκληρωμένων υπηρεσιών που περιλαμβάνουν ένα νέο ναυπηγείο που απευθύνεται στον υπεράκτιο τομέα. Η νέα κοινοπραξία έχει ήδη δεχτεί παραγγελίες για περισσότερες από 20 υπεράκτιες εξέδρες και 52 πλοία με ορίζοντα αποπεράτωσης την επόμενη δεκαετία.
Και ενώ το πετρέλαιο συνεχίζει να αποτελεί το κύριο καύσιμο για τις παγκόσμιες μετακινήσεις της ανθρωπότητας, τα ψηφιακά δεδομένα γίνονται το «νέο πετρέλαιο», καθώς αναφύεται ένας θαυμαστός καινούργιος κόσμος όπου θα κυριαρχούν η τεχνητή νοημοσύνη και η «έξυπνη» ναυτιλία. Η ροπή προς την ψηφιοποίηση, οι ανάγκες για λύσεις «έξυπνης» ναυτιλίας και η αυξημένη ζήτηση για διαρκή συνδεσιμότητα του στόλου έχουν οδηγήσει σε ένα εντυπωσιακό άνοιγμα των Ποσειδωνίων προς τον τομέα της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνίας, με περισσότερες από 30 εταιρείες να έχουν δηλώσει συμμετοχή, διεκδικώντας ένα μεγαλύτερο κομμάτι από την «πίτα» των ολοένα αυξανόμενων τεχνολογικών αναγκών του πιο σύγχρονου στόλου στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Σε ό,τι αφορά στο συνεδριακό πρόγραμμα, ήδη έχει διαμορφωθεί σε μεγάλο βαθμό και καλύπτει όλα τα θέματα που απασχολούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Για άλλη μια φορά, θα λάβουν χώρα περισσότερα από 30 συνέδρια, παρουσιάσεις προϊόντων, τεχνικά σεμινάρια και συνεντεύξεις Τύπου – όλα στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Το συνεδριακό πρόγραμμα θα εγκαινιάσει το καταξιωμένο Tradewinds Shipowners Forum, στο πλαίσιο του οποίου θα συζητηθούν όλα τα επίκαιρα θέματα της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Μία νέα σημαντική εκδήλωση θα είναι το «SUPPORT THE LOCAL MARITIME INDUSTRY SUMMIT» με την υποστήριξη της HEMEXPO και την οργάνωση της Newsfront/Ναυτιλιακή, που θα λάβει χώρα υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών (MARTECMA) και θα δώσει την ευκαιρία στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες να γνωρίσουν καλύτερα τα υψηλής ποιότητας προϊόντα και τις υπηρεσίες της HEMEXPO. Με αφορμή αυτό το συνέδριο, οι ναυτιλιακές εταιρείες θα αποφασίσουν για μελλοντικές επενδύσεις και θα προωθήσουν περαιτέρω το ελληνικό ναυτιλιακό cluster, το οποίο αναμένεται να συμβάλει όλο και περισσότερο στο εγχώριο ΑΕΠ.
Τέλος, μία νέα προσθήκη στο πρόγραμμα συνεδρίων και σεμιναρίων των Ποσειδωνίων είναι το 4ο Σεμινάριο Ενέργειας και Ναυτιλίας, που διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Ενέργειας Ν.Α. Ευρώπης (IENE), στο πλαίσιο του οποίου θα αναλυθούν σε βάθος οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς και οι παράγοντες που καθορίζουν το συσχετισμό φορτίων ενέργειας και ναυτιλίας.
Η Έκθεση Ποσειδώνια τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.