Ο απόλυτος κυρίαρχος
Το μεγάλο και καλά εξοπλισμένο Grand Cherokee της Jeep, αποτελούσε εδώ και χρόνια τον απόλυτο κυρίαρχο στις εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά δεδομένου ότι είναι ελάχιστοι πλέον οι πελάτες που αγοράζουν πραγματικά ένα μεγάλο SUV για τέτοιες άγριες αποδράσεις, η εταιρεία σκέφτηκε ότι μόνο ένα «κβαντικό άλμα» από την άποψη της βελτιωμένης δυναμικής συμπεριφοράς σε εντός δρόμου συνθήκες οδήγησης, θα έκανε τη διαφορά στον αντικαταστάτη του τελευταίας γενιάς μοντέλου.
Η νέα γενιά Grand Cherokee διατηρεί αρκετά από τα χαρακτηριστικά του προηγούμενου μοντέλου, όπως η μπροστινή μάσκα με τις 7 πτυχές, η διαμόρφωση του παρμπρίζ και οι ελάχιστοι πρόβολοι. Έτσι μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί ως εξέλιξη του παλαιότερου Grand Cherokee, κυρίως από την άποψη του ύφους και όχι μόνο της ουσίας. Κάτω από το αμάξωμα, πολλά μέρη είναι καινούργια υιοθετώντας μια σειρά μεγάλων βελτιώσεων, δυναμικά τουλάχιστον, συγκριτικά με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά.
Διαθέτει ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση, σύστημα ελέγχου διεύθυνσης με κρεμαγιέρα και σύγχρονες λειτουργίες, όπως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ευστάθειας και για πρώτη φορά ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού κλειδώματος, αν και διατηρεί την παλαιά διάταξη των πίσω αξόνων για την πίσω ανάρτηση. Με αυτές τις βελτιώσεις, το αυτοκίνητο δεν γέρνει στις στροφές και δεν πλέει στις υψηλές ταχύτητες. Υιοθετώντας ένα σχετικά καλό σύστημα ελέγχου διεύθυνσης, ο οδηγός αισθάνεται ότι έχει τον έλεγχο του αμαξώματος στις υψηλές ταχύτητες, στις λακκούβες ή εμπόδια και στις απότομες στροφές.
Άνεση κι ευρυχωρία
Ταξιδεύοντας για πολλά χιλιόμετρα, το αυτοκίνητο συμπεριφερόταν ικανοποιητικά στις περισσότερες επιφάνειες του δρόμου, με το μπροστινό μέρος του να στέκεται καλύτερα στο δρόμο από το πίσω τμήμα, ίσως λόγω του άξονα του πίσω μέρους ο οποίος χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να διαχειριστεί μια κατάσταση από το μπροστινό. Τα επίπεδα φινιρίσματος είναι ιδιαίτερα υψηλά, με ελάχιστο θόρυβο λόγω του αέρα και του οδοστρώματος, ενώ και ο θόρυβος του κινητήρα σπάνια γίνεται ενοχλητικός. Τα καθίσματα είναι άνετα, έχουν σωστή στήριξη, ενώ η ηλεκτρική ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού, προσφέρει την κατάλληλη θέση σε οποιαδήποτε σωματική διάπλαση.
Το τιμόνι που ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος και όχι ως προς την απόσταση, θα απογοητεύσει τους υποψήφιους αγοραστές. Η καμπίνα προσφέρει άνεση και ευρυχωρία στον οδηγό και τους επιβάτες, οι οποίοι έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και τους ώμους τους, αν και το ελεύθερο ύψος είναι κάπως περιορισμένο. Ο οδηγός έχει άπλετη ορατότητα από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τους μεγάλους καθρέπτες, ενώ η πίσω ορατότητα είναι σχετικά περιορισμένη. Οι λαβές στήριξης για τους επιβάτες των μπροστινών καθισμάτων βρίσκονται επίσης στις κολώνες Α, αναγκάζοντας έτσι αυτούς να τεντώνονται προς τα εμπρός, για να μπορέσουν να κρατηθούν σταθερά από τις χειρολαβές.
Για τα εύκολα και τα δύσκολα
Το Laredo δεν προσφέρει τη σπορ οδήγηση που προσφέρουν κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα, ως εκ τούτου αποδεικνύεται εξαιρετικά ικανό και αρκετά διασκεδαστικό στο δρόμο. Το Grand Cherokee μπορεί να σε βγάλει και από τα “δύσκολα”. Υιοθετεί την τελευταία έκδοση του συστήματος τετρακίνησης Quadra-Drive ΙΙ, ολοκληρωμένο, με ηλεκτρονικού κλειδώματος διαφορικά, που επιτρέπουν άμεσα την παροχή μέχρι και του 100% της ροπής, σε οποιοδήποτε τροχό έχει καλύτερη πρόσφυση, ακόμα κι αν οι άλλοι τρεις δεν έχουν. Το αμάξωμα είναι αρκετά άκαμπτο, με τις πόρτες και το πορτμπαγκάζ να ανοίγουν εύκολα, ακόμη κι όταν το βάρος του οχήματος φαίνεται να έχει πέσει σε δύο διαγώνιους τροχούς.
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP
Ο κινητήρας V8 των 4,7 λίτρων στο μοντέλο της δοκιμής μας, είναι αρκετά δυνατός και αποδείχθηκε ένας εξαίρετος παραγωγός ισχύος και ομαλότητας στην οδήγηση, μέσα στην πόλη, την εθνική οδό, αλλά και την εκτός δρόμου διαδρομή. Παρέχει μια ευρεία ζώνη ροπής, έναν εξαίρετο ήχο και διαθέτει ηλεκτρονικό έλεγχο γκαζιού, με αποτέλεσμα να είναι άνετος και πολύ ακριβής στις δύσκολες καταστάσεις σε εκτός δρόμου επιφάνειες. Αποδίδει 234 ίππους στις 4500 σ.α.λ. και ροπή 41,1 χλγμ. από τις 3600 σ.α.λ. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 χ.α.ω. και το βαρύ αμάξωμα των 1825 κιλών επιταχύνει από τα 0 – 100 χ.α.ω., σε 9,5 δευτερόλεπτα. Υπεύθυνο για τη μετάδοση της κίνησης είναι ένα αυτόματο κιβώτιο 5 ταχυτήτων που δεν παρέχει και την καλύτερη ανταπόκριση. Αυτή η γενιά του Grand Cherokee υιοθετεί επίσης ένα σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP –ένα αρκετά χρηστικό σύστημα για οχήματα SUV, που κινούνται σε υψηλές ταχύτητες κι έχουν ψηλά τοποθετημένο το κέντρο βάρους τους– κάτι που γίνεται για πρώτη φορά και το οποίο είναι πολύ καλά ρυθμισμένο για την απρόσκοπτη οδήγηση του μοντέλου. Τα συστήματα ABS και ελέγχου πρόσφυσης είναι στάνταρτ στο όχημα.
Τεράστια παράδοση
Με βάση τις εντυπώσεις οδήγησης, θα πρέπει να θεωρήσουμε ότι το Grand Cherokee είναι για τα καλά στη μάχη για την κατάκτηση της κορυφής σε αυτή την κατηγορία. Είναι ισχυρό και αθόρυβο συγχρόνως. Το εμπορικό του σήμα έχει μια τεράστια παράδοση στην αγορά των 4×4, με καλή και εργονομική αξιοποίηση του χώρου και άφθονη δύναμη. Έχει πλούσιο στάνταρτ εξοπλισμό και οι πολλές επιλογές με προαιρετικό εξοπλισμό, το κάνουν περισσότερο ελκυστικό και συνεπώς ανταγωνιστικότερο.