igeia1.jpg

Παν μέτρον άριστον

10 βασικοί κανόνες για τη διαφύλαξη του πολυτιμότερου αγαθού

Νους υγιής εν σώματι υγιεί έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και εμείς δεν έχουμε λόγο να διαφωνίσουμε. Άλλωστε, όλοι οι κυνηγοί γνωρίζουμε, από πρώτο χέρι, ότι χωρίς καλή υγεία δεν μπορούμε να απολαύσουμε το κυνήγι σε όλο του το μεγαλείο. Ακολουθήστε τον παρακάτω δεκάλογο και όλα θα γίνουν πιο απλά στην καθημερινή σας ζωή και στα αγαπημένα σας κυνηγοτόπια.

1. Διατήρηση του βάρους σε φυσιλογικά επίπεδα

Από την αρχαιότητα ήδη, ο πατέρας της ιατρικής Ιπποκράτης τόνιζε ότι η ισορροπία μεταξύ των προσλαμβανομένων τροφών και του καταβαλλομένου έργου (κόπου) έχει μεγάλη σημασία για την υγεία του ατόμου. Αυτή η ισορροπία βοηθά στην αποφυγή της παχυσαρκίας. Έτσι για να διατηρήσουμε σταθερό το βάρος μας πρέπει να τρεφόμαστε υγιεινά και να ασκούμαστε συστηματικά, πάντα με μέτρο. 

2. Ισορροπημένη διατροφή

Σωστή διατροφή δεν σημαίνει αποχή από το φαγητό. Το αντίθετο, μάλιστα. Για τον έλεγχο ή την απώλεια βάρους είναι απαραίτητο να λαμβάνουμε αρκετά μικρά γεύματα μέσα στη μέρα, αρκεί το διαιτολόγιό μας να περιλαμβάνει λίγα λιπαρά, πρωτεΐνες (ψάρι, κοτόπουλο και λιγότερο κρέας), λαχανικά και φρούτα. Το μυστικό είναι οι μετρημένες ποσότητες. Επίσης, καλό είναι να μειώσετε το αλάτι και να αποφεύγετε τα γλυκά.

3. Άσκηση

Η καλή φυσική κατάσταση, απαραίτητη προϋπόθεση για το κυνήγι, δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς άσκηση. Βελτιώστε την ταχύτητα και την αντοχή σας κάνοντας πολύωρη πεζοπορία, χαλαρό ποδήλατο ή κολύμβηση. Το τζόκινγκ ενδείκνυται για όσους δεν είναι παχύσαρκοι (30-35 κιλά πάνω από το κανονικό βάρος) ή δεν αντιμετωπίζουν καρδιαγγειακές παθήσεις. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ασκείστε 2-3 φορές την εβδομάδα αυξάνοντας προοδευτικά τη διάρκεια της άσκησης, ανάλογα με τις αντοχές σας.

4. Τακτικός έλεγχος της αρτηριακής πίεσης

igeia.jpgΓίνεται απλά και γρήγορα σε οποιοδήποτε φαρμακείο ή στο σπίτι σας, αν διαθέτετε πιεσόμετρο. Επίσης το ετήσιο τσεκ απ και ο έλεγχος της χοληστερίνης κρίνονται απαραίτητα.

5. Διακοπή του καπνίσματος

Αν δεν μπορείτε να κόψετε το τσιγάρο, τουλάχιστον περιορίστε το στο ελάχιστο δυνατό. Κυνηγοί και μη γνωρίζουμε πόσο το κάπνισμα επιβαρύνει τη φυσική μας κατάσταση και υποβαθμίζει την ποιότητα της ζωής μας.

6. Περιορισμός στην κατανάλωση καφέ

Η καφεΐνη βοηθά στην πνευματική εργασία, ανεβάζει το γενικό τόνο του οργανισμού, αυξάνει τη διούρηση και καταπολεμά την υπνηλία. Όλα αυτά, βέβαια, σε μετρημένες ποσότητες, γιατί η υπερκατανάλωση καφέ σε συνδυασμό με το κάπνισμα βλάπτει την υγεία μας. Εναλλακτική επιλογή μπορεί να είναι το τσάι, το οποίο δεν πρέπει να λαμβάνεται βρασμένο. Το χλιαρό τσάι απομακρύνει τη δίψα.

7. Ανάπαυση

igeia2.jpgΓια να φτάσουμε στον κυνηγότοπο, πολλές φορές χρειάζεται να διανύσουμε εκατοντάδες χιλιόμετρα και στη συνέχεια να επιδοθούμε σε πολύωρο κυνήγι. Ένας καλός ύπνος, νωρίς το προηγούμενο βράδυ, είναι απαραίτητος. Αλλά και μετά το κυνήγι, πριν το ταξίδι της επιστροφής, η ξεκούραση επιβάλλεται.

8. Αποφυγή της έντονης γυμναστικής

Η άσκηση, όπως είδαμε και παραπάνω, βοηθά αρκεί να μην καταφεύγουμε σε υπερβολές. Αποφύγετε τις πολύ έντονες προσπάθειες στη γυμναστική εάν δεν τις αντέχετε. Η φυσική κατάσταση δεν βελτιώνεται από τη μια μέρα στην άλλη. Χρειάζεται υπομονή και όποιος δεν τη διαθέτει μόνο κακό μπορεί να προκαλέσει στην υγεία του.

9. Περιορισμός στην κατανάλωση αλκοόλ

Στον κυνηγότοπο πρέπει να είμαστε σε συνεχή εγρήγορση και βέβαια το αλκοόλ δεν έχει θέση, αφού μειώνει την ταχύτητα των αντανακλαστικών. Πιείτε το κρασάκι σας, σε λογικές πάντα ποσότητες, μετά το κυνήγι. Αν πρόκειται να οδηγήσετε, ξεχάστε το.

10. Μην υπερεκτιμάτε τις δυνατότητές σας

Ο επίλογος του δεκαλόγου μας είναι το Α και το Ω για να χαίρεστε το κυνήγι. Γνωρίστε τα όρια σας και μη μπαίνετε στον πειρασμό να τα ξεπερνάτε. Αυτό αφορά τη φυσική σας κατάσταση, αλλά πάνω από όλα το ίδιο το κυνήγι, όπου όλοι πρέπει να είμαστε άκρως σχολαστικοί στην τήρηση των κανόνων προστασίας. Παν μέτρον άριστον.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram
error: Content is protected !!
Scroll to Top