Η τουριστική περίοδος πήγε καλά φέτος. Πλησίασε το 2019. Ο θαλάσσιος τουρισμός πήγε επίσης δυνατά. Τα θαλάσσια σπορ είχαν αρκετή ζήτηση. Η Ελλάδα σε γενικά πλαίσια γέμισε και ειδικά οι προορισμοί με αεροδρόμιο πήγανε σαφώς καλυτέρα όπως πάντα. Βέβαια και τα πλοία να καλύπτουν τη σύνδεση μεν την ηπειρωτική χώρα αλλά και με τα νησιά που έχουν αεροδρόμια.
Το άμορφο προϊόν των ημερόπλοιων άντεξε παρά την πανδημία. Είναι ό,τι πιο ρομαντικό να κάνεις βόλτα με το καραβάκι γύρω από ένα νησί για να δεις αξιοθέατα και να να κάνεις μπάνιο σε όμορφες παραλίες μη προσεγγίσιμες συχνά. Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός επιβατών στα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια είναι φέτος ίσος με το 80% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η Άδεια Εκτέλεσης Πλοίων Επαγγελματικού Σκάφους ή το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης ή το Πιστοποιητικό Ασφαλείας τους, ο οποίος τηρείται καθ’ όλη τη διάρκεια διενέργειας θαλάσσιων ταξιδιών.
Ο θαλάσσιος τουρισμός περιλαμβάνει σύνολο δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στη θάλασσα και στις ακτές. Το μέλλον της Ελλάδας και της οικονομίας της βασίζεται στη ναυτιλία και στον θαλάσσιο τουρισμό και πιο συγκεκριμένα τον νησιωτικό. Η χώρα µας κατέχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα: να βρέχεται από θάλασσα ανατολικά από το Αιγαίο Πέλαγος, δυτικά από το Ιόνιο και νότια από το Λιβυκό και ξεχωρίζει για τα πανέμορφα νησιά της που είναι ιδανικοί προορισμοί τόσο για τους μόνιμους κατοίκους όσο και για τους ξένους επισκέπτες.
Όποιος, τουρίστας επιλέξει θαλάσσιο τουρισμό στα ελληνικά νερά είτε με σκάφος αναψυχής είτε με κρουαζιερόπλοιο θα πάρει μία αξέχαστη γεύση θαλάσσιας περιπέτειας. Θαλάσσιες και παράκτιες δραστηριότητες που προσφέρονται: Ιστιοπλοΐα, Yachting, Cruising, Θαλάσσιο σκι, Windsurfing, υποβρύχιο ψάρεμα, ψάρεμα, καταδύσεις, θαλάσσιο αλεξίπτωτο και φυσικά κολύμβηση. Ο θαλάσσιος τουρισμός είχε ανοδική πορεία φέτος, αλλά παρατηρήθηκε ότι υπήρξε ισχυρή παρουσία ξένων εταιρειών κρουαζιεροπλοίων.
Η έξοδος από το lockdown βρήκε τη χώρα μας να προετοιμάζεται για τη σταδιακή επάνοδο στην κανονικότητα και σε μια προσπάθεια να έχουμε άνοδο ξανά στον τουρισμό. Άνοιξε ο θαλάσσιος τουρισμός (yachting) από την Τουρκία προς τα Δωδεκάνησα μετά από 1,5 χρόνο και μετά από σχεδόν 2 χρόνια αποκλεισμού, τα ιδιωτικά και επαγγελματικά θαλαμηγά μπορούν ξανά να μεταφέρουν κόσμο και αυτό θα βοηθήσει πολύ στην οικονομία της χώρας. Τα μέτρα κατά που Covid-19 εφαρμόζονται και οι επισκέπτες πρέπει να έχουν rapid test η μοριακό τεστ ώστε να εισέλθουν στη χώρα και οι τοπικές αρχές λαμβάνουν μετρά ώστε να τηρηθούν όλα τα μετρά ασφάλειας .
H Ελλάδα για να αντιμετωπίσε την κρίση του Covid-19 και της πτώσης εσοδών μέσω τουρισμού έσπευσε σε νέες επενδύσεις όπως, η τελετή εγκαινίων της Ένωσης Ναυτικών Πρακτόρων Ελληνικών Νήσων (ΕΝΠΕΝ) στο ακριτικό Καστελλόριζο. Το Καστελλόριζο επελέγη ως έδρα των γραφείων της Ένωσης για εθνικούς λόγους, και οι αγώνες της γίνονται κυρίως για τα μικρά ακριτικά νησιά όπου η αύξηση του θαλάσσιου τουρισμού και των θαλάσσιων μεταφορών αποτελεί βαθιά οικονομική ενίσχυση για την Ελλάδα. Επίσης μια ενέργεια που έτρεξε για την αύξηση και ενίσχυση του τουρισμού είναι ο τουρισμός για όλους όπου ξεκίνησε από 21/9/2021 και έως τις 30/9/2021 θα ενισχύσει τον εσωτερικό τουρισμό δίνοντας voucher στους Έλληνες τα οποία θα ενισχύουν και την τοπική οικονομία. Τέλος, με αφορμή την καταστροφη στην Εύβοια, άλλη μία ενέργεια είναι η επένδυση σε μια πολύ μεγάλη καμπάνια η οποία θα ανέλθει στο ποσό των 2 εκατ. ευρώ.
Η τουριστική αυτή καμπάνια της Εύβοιας το 2022 θα παρουσιάσει ένα ολιστικό σχέδιο ανασυγκρότησης της Εύβοιας, κυρίως της Βόρειας Εύβοιας, μετά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες του καλοκαιριού. Η κυβέρνηση δείχνει αισιόδοξη διότι οι προβλέψεις για αύξηση του τουρισμού είναι ενθαρρυντικές προσθέτοντας ότι το υπουργείο θέλει να προφυλάξει τους πολύ διαδεδομένους νησιωτικούς προορισμούς μας από τον υπερτουρισμό, στηρίζοντας τις υποδομές τους.