Αξιότιμε κ. Βουλευτά
Εκθέτουμε τον έντονο προβληματισμό μας σχετικά με μια σειρά από διατάξεις που περιλαμβάνονται στο νέο σχέδιο Νόμου για τα ζώα συντροφιάς του Υπουργείου Εσωτερικών που διέρρευσε στο διαδίκτυο.
Το εν λόγω σχέδιο νόμου ποτέ δεν κοινοποιήθηκε στις ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ και ποτέ δεν ζητήθηκε η άποψή τους επ’ αυτού. Από την ανάγνωσή του προκύπτει αβίαστα ότι μία σειρά διατάξεών του, κατά την περίπτωση που παραμείνουν, θα δημιουργήσουν μεγάλα προβλήματα στους κυνηγούς και φυσικά στα κυνηγόσκυλα, στοχοποιώντας τους παράλληλα ως κοινωνική ομάδα.
Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων, η ενδεχόμενη υποχρεωτική στείρωση των κυνηγόσκυλων θα βάλει τέλος στην κυνηγετική κυνοφιλία. Τα κυνηγετικά σκυλιά είναι ζώα εργασίας και από τη στείρωση επηρεάζεται καθοριστικά η εργασιακή τους συμπεριφορά, άρα θα πρέπει να εξαιρεθούν οι κυνηγετικοί σκύλοι ως ζώα εργασίας από την πρόβλεψη υποχρεωτικής στείρωσης και τον περιορισμό των γεννών.
Θα πρέπει να κάνουμε ειδική μνεία και να σημειωθεί και η ανυπολόγιστη ζημιά που θα προκύψει από μια τέτοια πρακτική στην πολιτισμική μας ανυπολόγιστης αξίας κυνολογική παρακαταθήκη, που οι ρίζες της ιχνηλατούνται ως την εποχή του Ομήρου και του Ηροδότου. Τις μοναδικές γηγενείς ελληνικές φυλές σκύλων, που έχει γίνει υπεράνθρωπη προσπάθεια να διασωθούν και να αναπτυχθούν από τον Έλληνα ερασιτέχνη εκτροφέα τις τελευταίες δεκαετίες. Η κυνοτεχνία και η κυνοφιλία, ιδιαιτέρως στην οργανωμένη της μορφή, είναι δείκτης πολιτισμού, επιπέδου και σεβασμού σε κάθε μορφή ζωής για μια χώρα. Ποιος θα αναλάβει το πολιτικό, το πολιτισμικό αλλά και το οικονομικό κόστος σε όλα αυτά τα επίπεδα; Ο κατεξοχήν υπεύθυνος εάν εφαρμοστούν αδιακρίτως οι διατάξεις του νομοσχεδίου αυτού θα είναι το κράτος.
Η λύση του προβλήματος της εγκατάλειψης των ανεπιθύμητων σκύλων συνίσταται στην εύρεση ενός τρόπου να εφαρμοστεί καθολικά η σήμανση και η καταγραφή των σκύλων και πρακτικά και ουσιαστικά η άμεση και έμμεση επιβολή της με την επιβολή προστίμων μέσω εντατικών ελέγχων από τους φορείς του κράτους, που είναι οι αρμόδιοι και υπεύθυνοι να εφαρμόσουν την εκάστοτε νομοθεσία.
Η υποχρεωτική στείρωση όλων ανεξαιρέτως των ζώων με τις εξαιρέσεις που προβλέπει το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, σε καμία απολύτως περίπτωση δε δύναται μα ούτε καν μπορεί συμβάλει στο ελάχιστο στο να λυθεί το πρόβλημα.
Όσο για την ενότητα που αφορά τους περιορισμούς στη μεταφορά των κυνηγετικών σκύλων, τα κλουβιά μεταφοράς που τοποθετούνται εκτός οχήματος ΔΕΝ είναι αντίθετα με τη διεθνή πρακτική και τη σχετική κοινοτική οδηγία για μη εμπορικές μετακινήσεις ζώων συντροφιάς.
Διότι:
1. Δεν προεξέχουν περισσότερο από 30% του αμαξώματος του αυτοκινήτου.
2. Η κατασκευή μεταφοράς δεν είναι μόνιμη και σταθερή, αλλά αφαιρούμενη και ασφαλής, ώστε να μη δημιουργείται οποιοσδήποτε κίνδυνος.
3. Δεν περιορίζει την ορατότητα του οδηγού, δεν καλύπτονται τα φώτα και δεν περιορίζεται ή δυσχεραίνεται η οδήγηση που πρέπει να είναι πάντα ασφαλής.
4. Υπάρχουν πινακίδες που αναγράφουν τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, όταν αυτός περιορίζεται από το κουτί μεταφοράς.
5. Έχουν αντανακλαστικές διαγώνιες ερυθρές λωρίδες (ένδειξης φορτίου) και ύπαρξη ερυθρού φωτός κατά την νύχτα και ερυθρού αντανακλαστικού στοιχείου.
6. Πληρούν τις προδιαγραφές ασφαλούς και υγιούς μεταφοράς των κυνηγετικών σκυλιών μας. Οι περί αντιθέτου απόψεις είναι άστοχες και προωθούνται από δήθεν φιλόζωους που έχουν στοχοποιήσει την νόμιμη δραστηριότητα της θήρας για λόγους συναισθηματικούς χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση.
Με δηλωμένη εκ μέρους σας την υποστήριξη στη νόμιμη και επιστημονικά τεκμηριωμένη δραστηριότητα της θήρας, αναμένουμε τις θετικές για εμάς ενέργειές σας.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ, ΛΑΖΑΡΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ, ΜΑΡΙΑΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ