Στο κυνήγι του ποδηλατικού τουρισμού έστω και αργά η Ελλάδα

Το ποδηλατικό σχέδιο της επόμενης μέρας του κορονοιού επιχειρεί να «ξεπαγώσει» το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο προχωρεί ήδη στην επικαιροποίηση παλαιότερης μελέτης για το Βόρειο Σκελος του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου που θα συνδέει το Γκάζι με την Κηφισιά και έως τώρα έχει αναβληθεί όσες φορές έχει εξαγγελθεί.

Τελευταία φορά είχε επανέλθει στο προσκήνιο με τις σχετικές εξαγγελίες του τέως υπουργού Περιβάλλοντος, Κωστή Χατζηδάκη τον Ιούνιο του 2020 χωρίς όμως από τότε να υπάρξει οποιαδήποτε πρόοδος στο έργο.

Πλέον φαίνεται ότι η απόφαση για την αναθεώρηση του σχεδιασμού είναι οριστική. Το νέο σχέδιο, όπως φαίνεται δε θα αρκεστεί στη δημιουργία διαδρόμων για ποδήλατο, αλλά όπου χρειαστεί θα συμπεριλάβει ακόμα και πλήρη κατάργηση της παρόδιας στάθμευσης, ίσως και λωρίδων κυκλοφορίας οχημάτων, αλλά και διαπλάτυνση πεζοδρομίων.

Πρακτικά ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος, η κατασκευή του οποίου θα χρηματοδοτηθεί από το Πράσινο Ταμείο, δεν έχει αυτή τη στιγμή ξεκάθαρο κόστος. Αρχικώς είχε προυπολογιστεί σε περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ, με την εκτίμηση αυτή όμως να είναι πλέον …20ετίας, ενώ δεν έχουν υπολογιστεί και οι αλλαγές στον σχεδιασμό.

Η κατασκευή του, πάντως, θα ολοκληρώσει ουσιαστικά τον Μητροπολιτικό ποδηλατόδρομο Φάληρο – Κηφισιά, ο οποίος στην πλήρη ανάπτυξή του θα συνδέει το παραλιακό μέτωπο με την Κηφισιά. Υπενθυμίζεται ότι το σκέλος από το Γκάζι μέχρι την παραλία έχει ήδη ολοκληρωθεί.

Παράλληλα η χώρα μας φαίνεται να παίρνει για πρώτη φορά σοβαρά το δίκτυο ευρωπαικών ποδηλατικών διαδρομών Eurovelo, επιχειρώντας να σηματοδοτήσει και να χαρτογραφήσει δύο από τις τρεις βασικές διαδρομές που διέρχονται από την Ελλάδα και θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν την αρχή του ποδηλατικού και εναλλακτικού τουρισμού, ο οποίος αν και διεθνώς θεωρείται αρκετά προσοδοφόρος, εντός των συνόρων είναι ελάχιστα διαδεδομένος.

Ο Μητροπολιτικός Ποδηλατόδρομος – Βόρειο Σκέλος «Γκάζι Κηφισιά

Η απόφαση της επικαιροποίησης της παλαιότερης μελέτης του υπουργείου Περιβάλλοντος, η οποία είχε υποστηριχθεί ερευνητικά από την Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Ε.Μ. Πολυτεχνείου έχει ήδη ληφθεί με τη σχετική διακήρυξη του έργου για την υποβοήθηση των υπηρεσιών του υπουργείου να βρίσκεται στον αέρα.

Ο ανάδοχος θα πρέπει να υποστηρίξει τη Δ/νση Μελετών και Έργων Αστικών Αναπλάσεων (ΔΜΕΑΑ) του ΥΠΕΝ, ώστε να εντοπίσει ανά τμήμα, με βάση το υφιστάμενο υλικό και μελέτες, τις απαιτούμενες αναπροσαρμογές.

Ο ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά, βάσει της υφιστάμενης μελέτης, η οποία θα αποτελέσει και τον βασικό κορμό για την αναθεωρημένη, θα ξεκινά από το Θησείο (Πλατεία Ασωμάτων) μέχρι τον σταθμό ΗΣΑΠ της Κηφισιάς και θα έχει μήκος 16,73 χλμ.

Σε μεγάλο τμήμα του θα κινείται παράλληλα με τις γραμμές του ΗΣΑΠ.

 

Περισσότερα στο www.ethnos.gr

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Instagram
error: Content is protected !!
Scroll to Top