Νέα έρευνα για την επίδραση της φύσης στη διάθεσή μας και το σεβασμό προς το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας η φύση μπορεί να κάνει τους ανθρώπους ευτυχέστερους, υγιέστερους και να ενισχύσει το σεβασμό τους για το περιβάλλον.

Οι ερευνητές Daniel Wolf-Watz (European Tourism Research Institute) και Thomas H. Beery (Kristianstad University) πραγματοποίησαν έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2.600 άνθρωποι που είχαν συμμετάσχει στο Fjällräven Classic από το 2005, με στόχο να αναδείξουν την επίδραση των outdoor δραστηριοτήτων στη ζωή των ανθρώπων και τη συμβολή τους στη διαμόρφωση μιας νέας περιβαλλοντικής κουλτούρας.

Στο πλαίσιο της έρευνας, αναδείχθηκε ότι η συμμετοχή σε events στη φύση, ενισχύει το ενδιαφέρον και την αυτοπεποίθηση για δράσεις στη φύση, αλλά και την υπεύθυνη συμπεριφορά προς το περιβάλλον. Λόγω των περιορισμών της πανδημίας, οι δράσεις στη φύση λειτουργούν ως μια διέξοδος να δούμε με ασφάλεια φίλους και συγγενείς και να ανακαλύψουμε προσβάσιμα φυσικά τοπία. Έτσι οι περισσότερες εξορμήσεις, δε γίνονται οργανωμένα αλλά ατομικά. Ωστόσο, οι άνθρωποι τείνουν να φέρονται καλύτερα στη φύση όταν έχουν καθοδήγηση και εκπαίδευση για το τι πρέπει να κάνουν.

Στα ευρήματα της έρευνας παρατηρήθηκε, ότι η επαφή   των συμμετεχόντων με τη φύση λειτουργεί καταλυτικά για την ενίσχυση του σεβασμού προς τη φύση. Συγκεκριμένα, η συμμετοχή τους σε outdoor δραστηριότητες αποτέλεσε μια ουσιαστική εμπειρία που τους χάρισε συναισθήματα χαράς και ελευθερίας, ενώ μέσα από αυτή την ομαδική δραστηριότητα κατάφεραν να γνωρίσουν πραγματικά τη φύση, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την επιθυμία τους για συμμετοχή σε τέτοιου είδους δράσεις στο φυσικό περιβάλλον.

Μέσα από τα ευρήματα αναδείχθηκε η σύνδεση μεταξύ της συμμετοχής σε δράσεις στη φύση και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Σε ποσοστό 60%, οι ερωτηθέντες συσχέτισαν την εμπειρία τους στη φύση με περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση: Συγκεκριμένα, ανέφεραν αλλαγή συμπεριφοράς στη διαχείριση των απορριμμάτων και των φυσικών πόρων, την επιλογή προϊόντων, αλλά και την ευαισθητοποίηση σχετικά με την προσωπική επίδραση στην κλιματική αλλαγή και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

 

www.newsbeast.gr

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Facebook39
Instagram2k
error: Content is protected !!
Scroll to Top