Μπαίνοντας στην καλοκαιρινή περίοδο, δεν ξεχνάμε ότι και τα θαλάσσια σπορ κρύβουν τους κινδύνους τους.
Για όσους λοιπόν, επιλέξουν το θαλάσσιο δαχτυλίδι ας διαβάσουν τα παρακάτω:
1. Οι επιβαίνοντες γνωρίζουν κολύμβηση και απαραίτητα φέρουν ατομική σωσίβια ζώνη λεία, μαλακή και απαλλαγμένη από πρόσθετα εξαρτήματα ή υλικά που είναι δυνατόν να προκαλέσουν τραυματισμό σε περίπτωση πτώσης.
2. Η ατομική σωσίβια ζώνη έχει τη δυνατότητα να κρατά το άτομο που το φέρει στην επιφάνεια της θάλασσας. Απαγορεύεται ή χρησιμοποίηση φουσκωτών σωσιβίων.
3. Το σκάφος είναι ταχύπλοο, έχει την αναγκαία ισχύ για την έλξη του δακτυλιδιού με τα επιβαίνοντα άτομα. Ειδικότερα το σκάφος φέρει και ένα εφεδρικό μεταλλικό δοχείο καύσιμης ύλης με πώμα ασφαλείας και περιεχόμενο τουλάχιστον τριών (3) λίτρων ή εφεδρική δεξαμενή (ρεζερβουάρ) ανάλογου περιεχομένου.
4. Το σχοινί έλξης, είναι σύμφωνα με τις κατασκευαστικές προδιαγραφές και έχει τη δυνατότητα να επιπλέει στη θάλασσα.
5. Το σημείο πρόσδεσης του σχοινιού από σκάφος στο δακτυλίδι είναι σε άριστη κατάσταση και έχει τη δυνατότητα να ανταπεξέλθει στη δύναμη της έλξης που δημιουργείται από την ταχύτητα του σκάφους, η οποία δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερη των εικοσιπέντε (25) κόμβων.
6. Απαγορεύεται η διενέργεια θαλάσσιου δακτυλιδιού άταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθώς και πριν την ανατολή και μετά τη δύση του ηλίου.
7. Στο σκάφος επιβαίνουν δύο (2) άτομα από τα οποία ο χειριστής κατέχει τα τυπικά προσόντα του άρθρου 22 παραγρ. 2ι. του Γενικού Κανονσιμού Λιμένος Νο 20. Αναλυτικότερα θα πρέπει να έχει :
- άδεια προπονητή θαλάσσιου σκι οποιασδήποτε κατηγορίας της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (ΓΓΑ) και επί διετία τουλάχιστο, άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους ή
- πτυχίο ΤΕΦΑΑ με ειδικότητα στο θαλάσσιο σκι και επί ένα τουλάχιστο έτος, άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους ή
- άδεια εκπαιδευττή θαλάσσιου σκι, σε ισχύ, τη οποίας είχε πιστοποιηθεί η εγκυρότητα της κατά τις διατάξεις του Γ.Κ.Λ. αριθ. 37 (ΦΕΚ 101 Β’/2004) και ο κάτοχος της είχε κατά το παρελθόν ασκήσει, με άδεια της Λιμενικής Αρχής, το επάγγελμα του εκμισθωτή ή παρείχε σε εκμισθωτή πραγματικά και ενεργά υπηρεσίες σε ελκόμενα από ταχύπλοο σκάφος θαλάσσια μέσα αναψυχής. Η ισχύς της άδειας εκπαιδευτή καθορίζεται από τον εκδότη της.
Για τους βοηθούς των ανωτέρω, εφόσον ασχολούνται ενεργά με τη διενέργεια θαλάσσιου σκι ή θαλάσσιου αλεξίπτωτου ή θαλάσσιου έλκηθρου ή θαλάσσιου δακτυλιδιού ή άλλου μέσου που προσομοιάζει με αυτά (ελκόμενου από ταχύπλοο σκάφος), απαιτούνται τα ίδια προσόντα.
8. Οι υποχρεώσεις των χειριστών και ιδιοκτητών ταχύπλοων σκαφών έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τα ταχύπλοα σκάφη που χρησιμοποιούνται για τη διενέργεια θαλάσσιου δακτυλιδιού.
9. Οι επιβαίνοντες στο δακτυλίδι είναι ηλικίας δεκαέξι (16) τουλάχιστον ετών και όχι περισσότεροι από τις θέσεις με τα αντίστοιχα ζεύγη χειρολαβών. Για τα μικρότερης ηλικίας άτομα επιτρέπεται η επιβίβαση μετά από συγκατάθεση του ασκούντος τη γονική μέριμνα με την οποία βεβαιώνεται παράλληλα ότι ο ανήλικος γνωρίζει κολύμβηση.
10. Η διαδρομή του σκάφους που έλκει το δακτυλίδι είναι απαλλαγμένη από υφάλους, βραχονησίδες, αγκυροβολημένα ή παραπλέοντα σκάφη ώστε να εξασφαλίζεται η αποτροπή ατυχήματος.
11. Από κάθε ταχύπλοο σκάφος επιτρέπεται η έλξη μέχρι τεσσάρων (4) μονοθέσιων ή δύο (2) διθέσιων θαλάσσιων δακτυλιδιών.
12. Η διενέργεια (έλξη) θαλάσσιου δακτυλιδιού απαγορεύεται σε απόσταση μικρότερη των : α. εκατό (100) μέτρων από το εξωτερικό μέρος των πλωτών σημαντήρων του άρθρου 26, που επισημαίνουν τα όρια μέχρι τα οποία φθάνουν συνήθως κολυμπώντας οι λουόμενοι στις λουτρικές εγκαταστάσεις. Σε περιπτώσεις ιδιομορφίας της περιοχής (π.χ. μικροί όρμοι), μετά από απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 35, η απόσταση αυτή μπορεί να καθορίζεται και κάτω των εκατό (100) μέτρων όχι όμως μικρότερη των πενήντα (50) μέτρων. Σχετική καταχώριση γίνεται στο σώμα της άδειας. β. διακοσίων (200) μέτρων από το συνηθισμένο σημείο στο οποίο φθάνουν κολυμπώντας οι λουόμενοι στις θαλάσσιες περιοχές που δεν επισημαίνονται με πλωτούς σημαντήρες. γ. σε κάθε περίπτωση σε απόσταση μικρότερη των διακοσίων (200) μέτρων από την ακτογραμμή σε θαλάσσιες περιοχές που δεν υπάρχουν λουόμενοι. Σε περιπτώσεις ιδιομορφίας της περιοχής (π.χ. μικροί όρμοι), μετά από απόφαση της Επιτροπής του άρθρου 35, η απόσταση αυτή μπορεί να καθορίζεται και κάτω των διακοσίων (200) μέτρων. Σχετική καταχώριση γίνεται στο σώμα της άδειας.
13. Η εκκίνηση και η επιστροφή από/προς την ακτή του ταχύπλοου σκάφους του εκμισθωτή όταν έλκει Θαλάσσιο δακτυλίδι επιτρέπεται εφόσον διενεργείται εντός του οριοθετημένου δίαυλου του άρθρου 27 και δεν αναπτύσσει ταχύτητα μεγαλύτερη των πέντε (5) κόμβων μέχρι του θαλάσσιου σημείου που δεν συντρέχει περίπτωση εφαρμογής των οριζόμενων στην προηγούμενη παράγραφο.