Ο κατήφορος στον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, δεν έχει τελειωμό. Του λόγου το αληθές αποδεικνύει και η πρόσφατη εξέλιξη για τον «εθνικό μας αγώνα», το θρυλικό ράλι Ακρόπολις, που τέθηκε εκτός και από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ράλι, τουλάχιστον για το 2019.
Είχε προηγηθεί το 2013 ο υποβιβασμός του από το WRC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα) στο ERC (Ευρωπαικό Πρωτάθλημα) και η διάσωσή του μόλις την τελευταία στιγμή φέτος με χορηγική παρέμβαση των Ελληνικών Πετρελαίων.
Την επιβεβαίωση του –μακάρι προσωρινού- «θανάτου» ενός αγώνα ηλικίας 65 ετών, που κάποτε θεωρείτο ο καλύτερος στον κόσμο, έβαλε ένα δελτίο τύπου της Ομοσπονδίας (ΟΜΑΕ), που αποδεικνύει την σύγχυση (για να μην πούμε τρικυμία εν κρανίω) που επικρατεί στην ηγετική ομάδα των ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου.
Ένα δελτίο τύπου, το οποίο πολλοί περίμεναν να αναφέρει την επιστροφή του Ακρόπολις στο WRC, αν όχι για το 2019, τουλάχιστον για το 2020, αλλά τελικά αυτό «βάφτιζε το κρέας, ψάρι», αφού τον αποκλεισμό του αγώνα από το ERC 2019, τον θεωρεί …ανασύνταξη για το 2020…” />
Για να πάρετε όμως μια γεύση ότι τελικά δεν είναι μόνο οι πολιτικοί που «ρίχνουν στάχτη» στα μάτια του λαού, δείτε τι γράφει, πως το γράφει και τι (;;;) θέλει να πει, αυτό το δελτίο τύπου, που κατά πάσα πιθανότητα γράφτηκε …αργά, πολύ αργά, βράδυ με μαύρο σκοτάδι…«Το Ράλλυ Ακρόπολις ανασυντάσσεται για το 2020
Το 2019 θα είναι έτος ανασύνταξης για το Ράλλυ Ακρόπολις, καθώς η ΟΜΑΕ από κοινού με το Eurosport κατέληξαν στην απόφαση να μην διεξαχθεί ο αγώνας την επόμενη χρονιά. Η απόφαση είναι αποτέλεσμα της επιτακτικής, πλέον, ανάγκης να τεθούν υγιείς -οικονομικές και θεσμικές- βάσεις για το Ράλλυ Ακρόπολις, ώστε το 2020 να επιστρέψει στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ – κάτι για το οποίο υπάρχει κατ’ αρχήν συμφωνία με τον Promoter του ERC.
Με πλήρη συναίσθηση της σημασίας και της Ιστορίας του Ράλλυ Ακρόπολις για τον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό, και τους χιλιάδες φίλους του, η συγκεκριμένη απόφαση ήταν εξαιρετικά δύσκολη για την ΟΜΑΕ – όμως και αναγκαία για να οικοδομηθεί το σταθερό υπόβαθρο που απώλεσε, στα χρόνια της οικονομικής κρίσης της χώρας μας, ο «εθνικός μας αγώνας».
Πέραν του ότι κάλυψε το 2015 -για να διασώσει το Ακρόπολις εκείνης της χρονιάς- το υπέρογκο βάρος που αφορούσε στη δέσμευση του τότε υφυπουργού Αθλητισμού για την πληρωμή του παραβόλου του αγώνα, η ΟΜΑΕ έκτοτε επωμιζόταν τις ζημίες που παρουσίαζε, κάθε χρόνο ανεξαιρέτως, το οικονομικά ελλειμματικό Ράλλυ Ακρόπολις. Και, επιπλέον, αναγκαζόταν να αναλαμβάνει με ίδιες δυνάμεις τη διοργάνωση του αγώνα και όχι με «εξωτερικούς συνεργάτες» – επιβαρύνοντας, έτσι, υπέρ το δέον, τα κορυφαία στελέχη της που έτσι κι αλλιώς προσέφεραν τις υπηρεσίες τους εθελοντικά.
Η διαιώνιση του προβλήματος δεν είχε τίποτα καλό να προσφέρει ούτε στον αγώνα, ούτε στον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η κρισιμότατη συμβολή των συνδιοργανωτών μας -της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και του Δήμου Λαμιέων-, όπως επίσης και των χορηγών μας ΕΚΟ και SEAJETS, εξασφάλιζε την ορθή και επιτυχημένη διοργάνωση του αγώνα, καθώς και τις υποχρεώσεις προς τον Promoter. Σε καμία περίπτωση, όμως, η ΟΜΑΕ δεν είναι αυτή που θα επιβαρύνει τους συνδιοργανωτές και χορηγούς του αγώνα με βάρη που δεν τους αναλογούν.
Τα βάρη αυτά δεν θα είχαν δημιουργήσει το υφιστάμενο ασθενές οικονομικό υπόβαθρο του Ράλλυ Ακρόπολις αν οι υπόλοιποι φορείς, που είχαν διαδοχικά δεσμευθεί για την υποστήριξη του αγώνα τα τελευταία τέσσερα έτη, κάλυπταν τις σαφείς δεσμεύσεις τους – κάτι που, μέχρι σήμερα, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν έχει συμβεί.” />
Η σημασία της έλλειψης ισχυρού κρατικού υποστυλώματος του Ράλλυ Ακρόπολις πολλαπλασιάζεται αν αναλογιστεί κανείς πως χρόνο με το χρόνο γίνεται όλο και πιο σαφές ότι ένας διεθνής αγώνας αυτοκινήτων, σε πρωταθλήματα μεγάλης εμβέλειας και παγκόσμιας προβολής, δεν μπορεί να υπάρξει δίχως τη συμμετοχή της ύψιστης διοίκησης του κράτους που τον ζητά και τον διοργανώνει. Με λίγα λόγια, η ανάληψη ενός κορυφαίου αγώνα Ράλλυ έχει ήδη μετατραπεί αποκλειστικά σε αποτέλεσμα πολιτικής απόφασης, με σαφές και ορατό αντάλλαγμα την προβολή της χώρας σε όλο τον κόσμο – με όλα τα πολιτισμικά και τουριστικά οφέλη που αυτή αποφέρει.
Κατά συνέπεια, ελπίζοντας στην καλή συνεργασία της ΓΓΑ και του Υπουργού, καθώς και του ΕΟΤ, και εκτιμώντας την απόλυτη εμπιστοσύνη των συνδιοργανωτών και χορηγών της σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, η ΟΜΑΕ θα αφιερώσει όλες τις δυνάμεις της για να διαμορφώσει ένα υγιές πλαίσιο, οικονομικό και θεσμικό, ώστε από το 2020 το Ράλλυ Ακρόπολις να διοργανώνεται σε υγιείς βάσεις – κάτι απολύτως απαραίτητο για οποιαδήποτε σκέψη περαιτέρω ανάπτυξής του.
Γραφείο Τύπου ΟΜΑΕ»
Αυτές οι 8 παράγραφοι, που πολύ μοιάζουν με φλύαρο χρησμό …Πυθίας, για πολλούς αποτελούν το «κηδειόχαρτο» του θρυλικού Ράλι Ακρόπολις, ενός αγώνα που ξεκίνησε ουσιαστικά το 1952 και διαφήμισε την χώρα στα πέρατα του κόσμου για 6,5 δεκαετίες. Ενός αγώνα που ήταν «παιδί» της ΕΛΠΑ και το εφαλτήριο της για την ισχυρή θέση της στην Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) και που τελικά ακολούθησε την φθίνουσα πορεία της, μέχρι τελικής πτώσης.
Το ότι αυτή η πτώση συνέβη λίγο πριν το επίσημο λουκέτο της ΕΛΠΑ, δεν λέει τίποτα, όμως λέει πολλά το ότι, το Ράλι Ακρόπολις, όπως και – πριν δυο χρόνια – το Ιστορικό Ράλι Ακρόπολις, τυπικά «ξεψύχησαν στα χέρια» της Ομοσπονδίας.
Μιας Ομοσπονδίας που ανήκει στην ΓΓΑ, λειτουργεί με βάση τον αθλητικό νόμο 2725/99 (που ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό), δεν χρηματοδοτείται από το κράτος, αλλά επιμένει σε αυτό το σχήμα που το μόνο που εξυπηρετεί είναι η …κυκλοφορία στελεχών της σε γραφεία φορέων της πολιτείας.
Κάπως έτσι λοιπόν φτάσαμε ώστε να χάσουμε και τα …υπόλοιπα του ράλι Ακρόπολις, με τα οποία ξεχνούσαμε την αγωνιστική μας πείνα τα τελευταία χρόνια, όταν αντί για τους «θεούς» του WRC, βολευόμαστε με τους δευτεροτριτοκλασσάτους οδηγούς του τέως παραπετάσματος.
Όσο για την ουσία; Είτε «ξαφνικό θάνατο» το πούμε, είτε «ανασύνταξη για το 2020», το Ακρόπολις το 2019 θα το δούμε πιθανόν στο ΣΕΦ ή το κλειστό του ΟΑΚΑ, αλλά θα είναι το ομώνυμο τουρνουά μπάσκετ, τελικό τεστ της «επίσημης αγαπημένης» Εθνικής, πριν τις μεγάλες διοργανώσεις.
Με τις υγείες μας…
Νίκος Τσάδαρης