Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπαστιάν Οζιέ, νίκησε και στο Μόντε Κάρλο και έφθασε τις 50 νίκες συνολικά και τις 8 στη Γαλλία.
ι γυρεύει η αλεπού στο παζάρι; Έλα ντε; Κότες, τι άλλο. Είναι σαν να λέμε τι γυρεύει ο Σεμπαστιάν Οζιέ στο Μόντε Κάρλο. Τι άλλο από τη νίκη, όπως, άλλωστε και ο ίδιος δήλωσε προχθές. Κι όχι μόνο την πέτυχε, αλλά κατάφερε να δημιουργήσει και ρεκόρ, με τις 8 νίκες στον αγώνα που ανοίγει κάθε χρόνο την αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Ο Γάλλος οδηγός της Toyota, εκτός από το γεγονός αυτό, κατάφερε να ανοίξει λογαριασμό, ίσως στο τελευταίο πρωτάθλημα της καριέρας του, στα 38 του χρόνια, αν και ποτέ δεν λες ποτέ για το μέλλον.
Ο Οζιέ, στις γαλλικές Άλπεις, ύστερα από το πρόβλημα με τα ελαστικά την Παρασκευή και τα φρένα, κατάφερε να ηγηθεί τον αγώνα το Σάββατο και να κρατήσει τα ηνία του αγώνα έως το τέλος, κερδίζοντας, μάλιστα, και την τελευταία ειδική διαδρομή, που του χάρισε 5 έξτρα πόντους στους 25 της νίκης.
Οι 8 νίκες του Οζιέ στο Μόντε Κάρλο, κοντά στη γενέτειρα πόλη του Gap, εκτείνονται σε τρεις δεκαετίες και έχουν επιτευχθεί με πέντε διαφορετικούς κατασκευαστές.
Ο Ελφιν Εβανς, με το έτερο Yaris, ομόσταβλός του Οζιέ στην Toyota Gazoo Racing, πάλεψε, ήταν γρήγορος, όμως έμεινε 32,6 δευτερόλεπτα πίσω, κάνοντας το 1-2 για την ιαπωνική ομάδα
Αυτό το 1-2 σηματοδότησε την αρχή του ονείρου του Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα, πρώην οδηγού της Toyota και νυν διευθυντή της ομάδας.
«Το αυτοκίνητο ήταν καταπληκτικό. Μου άρεσε πολύ το Σαββατοκύριακο. Έχω σχεδόν δάκρυα στα μάτια μου τώρα και ήταν καλή απόφαση να κάνω έναν ακόμη χρόνο. Γιάρι-Μάτι, σε καλωσορίζουμε αφεντικό, με μια νίκη», είπε ο Οζιέ.
Ο Έβανς ένιωθε ότι ήταν υπερβολικά προσεκτικός στις δύσκολες συνθήκες. «Ποτέ δεν ήμουν όπως πραγματικά θα ήθελα να είμαι», εξήγησε.
Ο νικητής του περσινού αγώνα, ο Τιερί Νεβίλ, τερμάτισε με το Hyundai i20, 40,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Εβανς. Ηταν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα για τον Βέλγο, που αποχωρίστηκε από τον επί πολλά χρόνια συνοδηγό του Νίκολας Γκιλσού, ενώ μόλις μια βδομάδα πριν τον αγώνα, συνεργάστηκε με τον αντικαταστάτη του Μάρτιν Γουίνταγκε.
Ο Νεβίλ ανέβηκε στην τρίτη θέση, όταν οι ελπίδες του Κάλε Ροβάνπερα, που είχε αυτή τη θέση και πήγαινε για το 1-2-3 της Toyota, τελείωσαν με ένα κλατάρισμα το πρωί της Κυριακής. Ο Φινλανδός περιορίστηκε στην 4η θέση.
Ο Ντάνι Σόρντο ήταν πέμπτος με ένα άλλο i20, μετά από ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο για τον Ισπανό στο τελευταίο του ράλι με τον συνοδηγό Κάρλος ντελ Μπάριο, ενώ ο Τακαμότο Κατσούτα ήταν έκτος με ένα Yaris.
Ο νικητής του WRC2, Αντρέας Μίκελσεν ήταν έβδομος με ένα Skoda Fabia μπροστά από το Ford Fiesta του Γκας Γκρίνσμιθ.
Ο δεύτερος γύρος του πρωταθλήματος περιλαμβάνει το ολοκαίνουριο Arctic Rally Lapland της βόρειας Φινλανδίας, με βάση το Ροβανιέμι, στις 26 – 28 Φεβρουαρίου, με πολύ. Αντικατέστησε το ράλι Σουηδίας στο καλεντάρι και είναι ο δεύτερος αγώνας που θα γίνει στη Φινλανδία φέτος. Ο καλοκαιρινός θα είναι σε χώμα, καθώς τα χιόνια θα έχουν λιώσει.